Obliż depresję

Obliż depresję

Mówiąc słowo dieta, większość osób ma na myśli: odchudzanie. Otóż nie. Dieta to zbilansowanie swojego jadłospisu, nawyków żywieniowych do takich jakie są dla nas, tylko i wyłącznie dla nas odpowiednie. Nie przechodzimy na dietę nisko węglowodanową, lub bezglutenową bo taką stosuje nasza koleżanka, więc myślimy, że dla nas będzie też dobra – nie. Dla nas jest dobre to co toleruje nas organizm, a nie to co jest w modzie. Obserwujmy to jak czujemy się po spożyciu danych produktów. Jeśli chodzisz ciągle zmęczony, masz wzdęcia – nie przyzwyczajaj się do tego, nie łykaj środków na trawienie – zacznij dociekać skąd one powstają i je wyeliminuj. Gwarantuje, że taki krok sprawi, że nie tylko nie będziesz miał wzdęć, nie będzie bolał Cię brzuch, ale poczujesz się komfortowo we własnym ciele a i Twoje samopoczucie bardzo znacznie się poprawi.

Czy to co jemy na prawdę wpływa na nasze samopoczucie?

Oczywiście, że tak! Najprostszym tego przykładem są słodycze. Pewnie każdy z Was zauważył, że zjedzone kilka kostek czekolady lub lodów wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie, jesteśmy zadowoleni, radośni, pełni energii i pozytywnie nastawieni do życia. Kilka kostek czekolady to świetne lekarstwo na zły nastrój. Dlaczego się tak dzieje? Na przyrost endorfin mają wpływ 2 substancje: Cukier oraz kakao.

Zacznijmy od cukru

Spożycie cukru działa na nas prawie tak samo jak narkotyk, wywołuje falę reakcji chemicznych poprawiających nasz nastrój, jedną z nich jest serotonina, zwana potocznie hormonem szczęścia. Odczucie przyjemnego zadowolenia, to tak naprawdę skok nastroju spowodowany uwolnieniem się cukru i gwałtownym wzrostem glukozy we krwi.

Nic nie trwa wiecznie, tak jest też w tym przypadku, jak poziom cukru szybko skoczył do góry, tak samo szybko opadł, co jest dobrze przez nasz organizm odczuwalne. Spadek poziomu cukru we krwi powoduje często uczucie rozdrażnienia, zmęczenia, irytację, pogorszenie koncentracji oraz problemy ze snem. Odczuwamy pogorszenie naszego samopoczucia, jesteśmy senni, więc co robimy zwykle? „Po czekoladzie mi lepiej” – i sięgamy po kolejny batonik który działa jak miód na nasze samopoczucie i znów życie jest piękne, mamy więcej energii. Taka sytuacja się zapętla, a teobromina i kofeina zawarte w czekoladzie powodują, że z czasem stajemy się od czekolady uzależnieni.

Wpływ kakao na nasz organizm

Zawarta w kakao fenyloetyloamina nazywana potocznie „narkotykiem miłości”, ma działanie antydepresyjne. Podnosi ciśnienie krwi oraz poziom glukozy w organizmie. Poprawia nastrój, koncentrację oraz na tyle poprawia nasz nastrój, że stosowana jest w środkach antydepresyjnych.

Jakie więc wnioski?

Po słodycze sięgajmy z umiarem, wybierajmy te zdrowe. Gorzka czekolada zawierająca powyżej 70% kakao w swoim składzie będzie na pewno lepsza i zdrowsza dla nas niż czekolada słodka, mleczna, gdzie na pierwszym miejscu w składzie jest cukier, a zawartość kakao to może 25%.

Czytajmy etykiety

Dlaczego czytanie etykiet to tak ważny element robienia zakupów? Świadome zakupy to świadoma dieta. Jesteśmy tym co jemy – proste oklepane zdanie, każdy to wie, każdy słyszał, ile osób stosuje? Garstka. A tak naprawdę dieta to klucz do sukcesu i naszego stanu zdrowia. Co wyjaśnię w następnym akapicie. Jak czytać etykiety? Skład podany na opakowaniu to zawartość substancji użytych do przygotowania danego produktu podana w sposób malejący. Czyli na 1 miejscu jest substancja której w danym produkcie jest najwięcej, na ostatnim ta której jest najmniej.

Dlaczego nawyki żywieniowe są tak ważne?

Nawyki żywieniowe, spożywanie produktów które pozytywnie wpływają na nasz organizm jest niezwykle istotne. Zdrowe odżywianie to zbilansowana dieta, dostarczająca naszemu organizmowi wszystkich potrzebnych do życia substancji, takich jak odpowiednie ilości wody, witamin, minerałów, białka, tłuszczy i węglowodanów. Zbilansowana i racjonalna dieta to również unikanie alergenów, i nie chodzi mi tutaj o eliminację z diety orzechów, ponieważ są uczulające – może Ciebie nie uczulają. Jeśli masz problemy z wagą, nie możesz schudnąć mimo, że mało jesz – Twój organizm wysyła Ci sygnał „coś jest nie tak”. Zamiast biegać po lekarzach zacznij od testów alergicznych – one pokażą Ci czy coś jesz z czym Twój organizm sobie nie radzi. Zaczniesz jeść zdrowiej (będziesz unikał alergenów) – lepiej się poczujesz. Nie obciążając przewodu pokarmowego, czymś z czym nasz organizm sobie nie radzi poprawia się nasze samopoczucie.

Jeżeli żyjesz niezbyt zdrowo, fast food, dużo słodyczy, mało ruchu i wody – zacznij zmiany – zacznij od małych kroków, to one są początkiem sukcesu!

Po więcej informacji zapraszamy na naszego fanpage:
https://www.facebook.com/bezglutenowiBLOG/

BEZGLUTENOWI

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *